Scannen naar PlanCare

In PlanCare kunt u het dossier van de cliënt aanvullen met diverse relevante documenten die via een externe bron uw organisatie binnenkomen. Denk hierbij aan cliënt gerelateerde ‘papieren post’, maar ook documenten die via (beveiligde) email worden verstuurd.

Het opslaan van dergelijke informatie in PlanCare is vaak een administratieve handeling die (te) veel tijd in beslag neemt. De Heer Software heeft in samenwerking met diverse leveranciers van scanoplossingen, gezorgd  dat het scannen naar PlanCare geautomatiseerd verloopt.

U gebruikt daarvoor de multifunctional (MFP: scanner/printer) in uw organisatie en kunt daarbij direct naar PlanCare scannen. De gebruiker logt in op de MFP en kan vervolgens een keuze maken uit een van de cliënten waar de betreffende gebruiker voor geautoriseerd is volgens de PlanCare autorisaties.

Vervolgens kiest de gebruiker een categorie en het document wordt  automatisch geplaatst in het cliëntdossier in de betreffende categorie. Desgewenst vindt nog tekstherkenning plaats zodat het document doorzoekbaar is.

Voordelen van deze oplossing
Administratieve lastenverlichting; het aantal stappen om een document op te slaan bij een cliënt wordt sterk verminderd.
Verbeterde informatiebeveiliging; documenten hoeven niet langer ‘ergens’ opgeslagen te worden of via email verstuurd te worden.
AVG-proof; de medewerker kan enkel scannen naar de cliënten waar hij/zij volgens de PlanCare autorisaties recht toe heeft.
Traceerbaar; in PlanCare Documentbeheer is te zien wie het document gescand heeft en wanneer.

Op dit moment zijn de volgende oplossingen beschikbaar / hebben de volgende partijen een oplossing beschikbaar: eCopy ShareScan, ScannerVision, AutoStore , Aiopener, Ricoh  en Canon UniFlow. In ontwikkeling is de koppeling vanuit ToshibaTEC.

Wilt u ook beschikken over een geautomatiseerde scankoppeling met PlanCare, neem dan contact op met uw scan/print leverancier of met uw accountmanager van De Heer Software.